Dieta DASH – wszystko na jej temat

1 min read

Dieta DASH to świetna propozycja dla wszystkich osób, które mają wysokie ciśnienie. Dieta łączy w sobie możliwość schudnięcia, oraz zmniejszenia własnego ciśnienia, nawet o 10 mm Hg. Jak wygląda Dieta DASH?

Jak można się domyślać, jest to dieta, wyłączająca wszelkie elementy związane ze składnikami, powodującymi wzrost ciśnienia. Opracowali ją Amerykańscy naukowcy, którzy podzielili 8 grup żywieniowych, które świetnie złączyły się, zapewniając możliwość schudnięcia, oraz obniżania ciśnienia.

Dieta DASH to skomponowane menu, które jest również połączone z liczbą razy, kiedy to możemy wykorzystać dany produkt. Jeśli chodzi o takie składniki jak kasze, pieczywo z pełnego przemiału, płatki zbożowe, ryż, możemy stosować je jedynie od 5 do 6 razy dziennie, natomiast warzywa (brokuły, pomidory, dynia, szpinak, buraki, soki warzywne) i owoce (morele, banany, winogrona, rodzynki, borówki, pomarańcze) stosujemy od 4 do 5 razy w ciągu dnia.

Dieta oczywiście nakazuje nam wyłączenie soli, kawy, oraz zielonej herbaty.